Zabawki dla seniora

18 lutego 2016

Zabawki spełniają ważną rolę w codziennym życiu psów. Szczeniaki i dorosłe zwierzęta chętnie podejmują różnego rodzaju aktywności – zabawy w przeciąganie z właścicielem, aportowanie lub zabawy gryzakami pod nieobecność opiekuna. Jednak wraz z upływającymi latami, entuzjazm psa spada i coraz więcej czasu spędza na uboczu, śpiąc lub odpoczywając. Dodatkowo sytuację tą mogą pogłębiać pojawiające się dolegliwości – pogorszenie wzorku, słuchu, problemy z poruszaniem się i stawami. Mimo to właściciele często chcą urozmaicić swoim pupilom czas i poszukują zabawek odpowiednich właśnie dla psich seniorów.

Jakich akcesoriów unikać

Znalezienie odpowiedniej zabawki dla starszego psa nie jest łatwe – o wiele prostsze jest wskazanie gadżetów, które mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie i samopoczucie pupila. Przede wszystkim lepiej unikać twardych gumowych gryzaków, które mogłyby pogłębić problemy z uzębieniem i swoją strukturą szybko zniechęcić psa. Równie ryzykowne są przysmaki, kości smakowe, suszone świńskie uszy, bo mogą przyczynić się do problemów trawiennych, na przykład powodując biegunki. Wykorzystywanie podczas wspólnych zabaw wszelkich akcesoriów, które mogłyby służyć aportowaniu, jest kwestią bardzo indywidualną i zależy od kondycji psa.

Bezpieczne zabawki dla seniora

Starszych psów nie zadowoli każda zabawka i nie możemy mieć im tego za złe. Lepiej zdecydować się na model przygotowany specjalnie z myślą o seniorach, bo wówczas mamy szansę zaspokoić potrzeby pupila. Przykładem może być Kong Senior, czyli zabawka ze smakołykiem, miękkie piłki lub kości.

Producenci kładą nacisk na bezpieczeństwo i przeciwdziałanie problemom, z którymi borykają się starsze psy. Odpowiednie materiały dają zwierzęciu możliwość gryzienia i żucia piłeczki lub kości – Old Soul Ball i Old Soul Bone dwa razy miększe niż ich odpowiedniki dla młodszych psów. Dzięki temu nie przyczyniają się do bólu zębów lub szczęki.

Kong Senior wykorzystuje natomiast formę zabawki bardzo lubianej przez psy – jest nie tylko przedmiotem do gryzienia i żucia, ale oferuje dodatkową motywację w postaci smakołyku. W porównaniu ze standardowymi modelami, został wykonany z bardziej miękkiej, ale równie wytrzymałej gumy. Wnętrze można wypełnić lubianymi przez psa smakołykami lub jego codziennym jedzeniem. Wybierając przekąskę, należy kierować się przede wszystkim zdrowiem pupila, bo zbyt duża ilość ciężkostrawnych smakołyków może powodować problemy trawienne.